Kvalitets­arbetet

Inom Breids Bygg & Fastighetsvård

Bästa reklamen är att göra ett bra arbete. Breids arbetar löpande utifrån det systematiska kvalitetsarbetet, dvs vi följer kvaliteten löpande från planering, genom utförande till slutförande. Vi tar tillvara på erfarenheter och eftersträvar ständigt att utvecklas och göra våra projekt bättre och bättre kopplat till lagkrav, branschregler, kostnader och tidplaner.

Som kund har du möjlighet att redan i starten av projektet påverkar hur arbetena ska utföras.

​​​​​​​Nedan beskriver vi hur det i praktiken kan fungera.

Vikten av fungerande rutiner i våra projekt

I våra projekt tar vi tillsammans med beställaren/kunden fram gemensamma rutiner och önskemål för projektet. På kundmötet går vi igenom rutinerna och lyfter fram eventuella kostnadsdrivande delar i projektet. För att vi ska kunna uppfylla kundens önskmål behöver vi känna till behov och förutsättningar. I mer omfattande projekt tar vi alltid fram en objektsanpassad kvalitetsplan. Grundrutiner har vi på plats men ibland så lyfts det fram önskemål och behov som vi särskilt behöver ta ställning till. Breids sammanställer rutinerna och tillsammans med kunden går vi igenom dessa. Breids ansvarar för att medarbetare och eventuella underentreprenörer känner till och arbetar utifrån framtagna rutiner.

Ramavtal

I våra ramavtal arbetar vi ständigt med förbättringar och utveckling utifrån kundernas önskemål och behov. Vi har lång branschvana, ett brett kontaktnät, stabilitet bland våra medarbetare och underentreprenörer vilket tillsammans skapar en trygghet för våra kunder. Vi stämmer regelbundet av kostnader och kvalitet på utfört arbete.

Årlig genomgång

För att i tid se och upptäcka kvalitetsbrister har vi en löpande dialog med kunder inför, under och efter projekt våra projekt. Avtalskunder pratar vi med årligen

Har du frågor och vill veta mer om Breids Bygg & Fastighetsvård?